بازدید کننده میهمان، خوش آمديد!      امروز 30 تير ماه ، 1397
 

اهداف انجمن

عضویت و همکاری

 اعضای هیات موسس و مديره


مجلات مرتبط

انجمن های مرتبط

 جستجو در کنفرانس ها


معرفي محققین

اعضای جدید انجمن


آرشیو کنفرانس ها

شاخه های دانشجویی


واژه گزینی
مناسب ترین واژه معادل Periodogram چیست؟

دوره نما
دوره نگار



نتایج
نظرسنجی ها

تعداد آراء 85

phd student: آقای مهندس علی غفاری
مصاحبه با دانشجویان



عنوان پایان نامه دکترا : جداسازی متن از نقشه های گرافیکی
استاد راهنما : جناب آقای دکتر احسان الله کبیر

**  بنام خدا . من علی غفاری برانقار، متولد 1353 در تهران هستم. سال 1371 وارد دانشگاه شهید بهشتی شدم و در سال 1376 در رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار فارغ التحصیل شدم. در سال 79 وارد مقطع کارشناسی ارشد در گرایش هوش مصنوعی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات شدم و سال 82 فارغ التحصیل شده و در سال 86 در مقطع دکترای همین دانشگاه مشغول به تحصیل شده ام. من در دوره فوق لیسانس روی تشخیص گفتار بوسیله شبکه های عصبی کار کردم و بیشتر تمرکز من روی شبکه عصبی بود. با توجه به اینکه علاقه زیادی به تولید نرم افزار دارم، تا قبل از شروع دکترا بیشتر روی شاخه مهندسی نرم افزار کار کردم. و در دوره دکترا، روی گرایش پردازش تصویر متمرکز شدم.
تحقیقات شما در کدامیک از شاخه های ماشین بینایی و پردازش تصویر بوده؟
**  کار من جداسازی متن از گرافیک است که می توان گفت در ایران هیچ سابقه قابل توجهی در این زمینه وجود ندارد به جز یک تز فوق لیسانس که حدود 6 سال پیش بصورت محدود انجام شده است. جداسازی متن از گرافیک یک کار بسیار سخت محسوب می شود چرا که متن را باید قبل از بازشناسی آن، از گرافیک جدا نمود.
شما در چه مرحله ای از تحقیقاتتان هستید ؟
**  بنده در حال حاضر درحال نگارش طرح تحقیقاتی خود هستم .
استاد راهنمای شما کدامیک از اساتید هستند ؟
**  استاد راهنمای بنده، جناب آقای دکتر کبیر هستند که انصافاً راهنمایی های خوبی در رابطه با انتخاب موضوع ارائه داده اند.
آقای غفاری ! چه دلیلی شما را برای انتخاب این پروژه ترغیب کرد ؟ آیا صرفاً علاقه شخصی شما بود یا نیازی را در سطح کشور احساس کردید و یا ابتدا قرار بود روی موضوع دیگری کار کنید و سپس به این موضوع پرداختید؟
**  در حقیقت من روی موضوعات مختلفی کار کردم و از آن کسانی بودم که نمیخواستم روی موضوع تز فوق لیسانس خود کارم را ادامه بدهم، لذا مثل این بود که من از ابتدا می خواستم کار تحقیقاتی خود را شروع کنم و طبیعی بود که تا حدودی وقت زیادی را صرف انتخاب موضوع کنم. من علاقه زیادی به زبان شناسی دارم و پایان نامه لیسانس و وفوق لیسانس من به نوعی به بحث زبان مربوط می شود. این موضوع را استاد راهنما پیشنهاد دادند ومن هم چون علاقه داشتم، شروع به تحقیق در این زمینه کردم. در ضمن کاربرد این شاخه و همچنین عدم سابقه قابل توجه آن در ایران را نیزمی توان از دلایل دیگر انتخاب این موضوع برشمرد که البته دلیل اصلی من نبود.
توصیه شما برای سایر محققین و یا دانشجویانی که تمایل دارند در زمینه مشابه شما فعالیت کنند چیست؟
**  بنده فکر می کنم هر دانشجویی که می خواهد وارد این حوزه شود باید علاقه مندی خود به این شاخه را بسنجد که البته می توان گفت این یک پیش شرط در هر شاخه تحقیقاتی است.
آیا شما در روند تحقیقاتتان با مشکلی روبه رو بوده اید که تمایل داشته باشید در مورد آن صحبت کنید ؟
**  مهمترین مشکل ، روش تحقیق(Research Methodology) است که در ایران به آن توجه زیادی نمی شود و دانشجویان با مشکل زیادی مواجه هستند که متاسفانه خیلی از آنها حتی نمیدانند که مشکل آنها این مقوله است. به طور خلاصه باید عرض کنم که روش تحقیق یک فرآیند است که در فرآیند، رویکرد بسیار مهم است. مهمترین رویکرد این فرآیند، نگرش تکراری(iterational) بودن آن است و تا آنجا که من اطلاع دارم و در مورد این موضوع تحقیق کرده ام چندین کتاب نگارش یافته و یا ترجمه شده ای که در این زمینه وجود دارد نیاز دانشجویان مهندسی را پوشش نمیدهد.
به نظر شما به عنوان یک دانشجو یک انجمن علمی باید چه ویژگیهایی داشته باشد و چه خدماتی ارائه دهد؟
**  من بیشتر روی جنبه آموزشی آن تاکید می کنم. ببینید بسیاری از دانشجویان، مقاله دادن در کنفرانس و ژورنال را تحقیق قلمداد می کنند که به نظر من این یک انحراف علمی است - فارغ از اعتبار کنفرانسهای داخلی و خارجی و ژورنالها- من به اعتبار اینها کاری ندارم! من می گویم هدف تحقیق فراتر از این است که ما تولید کننده مقاله باشیم. چون وقتی هدف شد تولید مقاله، اساتید و دانشجویان روی این هدف متمرکز می شوند و اکثر کارهای آنها تقلیدی می شود.مثلاً کار یک مقاله را می گیرند و روش بکار رفته درآن را تغییر می دهند و مقاله تولید می کنند ؛ این که نشد تحقیق! اینگونه به هدف متعالی تحقیق که حل مساله و معضل کشور خودمان است قطعاً توجه کمتری خواهد شد. شاید حرف تلخ و تندی باشد من عده ای را می بینم که در مقطع دکترا، دکتر می شوند ولی محقق نه! در واقع ما مدرک دکترا نیاز نداریم بلکه محقق می خواهیم. به نظر من اگر انجمن علمی در این راستا حرکت کند و کلاسها و دوره هایی برای بازتعریف تحقیق انجام دهد، کمک شایانی برای این دست مشکلات خواهد کرد.
از پیشنهاد شما سپاسگزاریم و برای شما آرزوی موفقیت میکنیم.

شما میتوانید سایر اطلاعات در مورد جناب آقای غفاری را در این صفحه مشاهده بفرمایید:
http://qiau.ac.ir/teacher/teacher.aspx?number=910493
و یا برای برقراری ارتباط با ایشان از این پست الکترونیکی استفاده نمایید:
Al_ghafari@yahoo.com
a.ghafari@qiua.ac.ir

تاریخ مصاحبه : 21 شهریور 1389


کلمات کليدي :

ارسال شده در مورخه : جمعه، 26 شهريور ماه ، 1389 توسط admin  چاپ مطلب

 

مرتبط با موضوع :

 آقای مهندس جواد خدادوست  [يكشنبه، 21 خرداد ماه ، 1396]
 خانم مهندس مناجاتی  [سه شنبه، 27 اسفند ماه ، 1392]
 آقای مهندس محمدحسین سیگاری  [سه شنبه، 27 اسفند ماه ، 1392]
 آقای مهندس مهدی یزدیان  [جمعه، 8 بهمن ماه ، 1389]
 آقای مهندس غلامرضا اکبری زاده  [پنجشنبه، 18 آذر ماه ، 1389]
 آقای مهندس مهدی ازوجی  [جمعه، 26 شهريور ماه ، 1389]
 آقای مهندس ابوذر اسلامی  [جمعه، 26 شهريور ماه ، 1389]
 آقای مهندس مرتضی ولی زاده  [پنجشنبه، 25 شهريور ماه ، 1389]
 آقای مهندس مجید زیارت بان  [پنجشنبه، 25 شهريور ماه ، 1389]
 آقای مهندس علی خادم  [پنجشنبه، 25 شهريور ماه ، 1389]

 
با عرض پوزش : ارائه نظر و پیشنهاد در مورد این مطلب مقدور نیست .
امتیاز دهی به مطلب
امتیاز متوسط : 3.53
تعداد آراء: 32


لطفا رای مورد نظرتان را در مورد این مطلب ارائه نمائید :

عالی
خیلی خوب
خوب
متوسط
بد


اشتراک گذاري مطلب


انتخاب ها

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب


صفحه اصلي |  جستجو |  سوالات متداول |  معرفی به دوستان |  مدیر سایت

تمامي حقوق براي انجمن ماشين بينايي و پردازش تصوير ايران محفوظ مي باشد.